Monday 24 March 2008

Louis Vuitton's TV spot

A few nights ago while watching TV, the Louis Vuitton monogram appeared on screen. I thought that it was impossible for this brand to advertise on TV. I immediately thought that it could be an airline commercial…or perhaps a life insurance commercial. Texts were appearing on the screen telling us about how life is a journey…not a journey in terms of vacation, but in terms of self-discovery. Surprisingly enough, it ended up being a Louis Vuitton advertisement. I could not believe it as it was the first time that this brand of luxury luggage made a TV spot. The first thing I thought was not whether the spot was nice or not…I thought: why is Louis Vuitton doing this? What is the purpose behind it? Thinking about it, the reason could be to attract the masses as well as new markets such as China. This might be very interesting knowing that China is the country that produces the biggest quantities of fake bags.
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The question is: Is Louis Vuitton still considered a luxury brand? If this is the case, then why attract the masses?

Surely this spot is going to make people buying Louis Vuitton bags identify themselves with the spirit of the spot, and make them feel more sophisticated. On the other hand, real travellers will see this as a joke. Nowadays, Louis Vuitton is definitely not a travelling experience as once used to be. To go back to what the image of the brand once was, the whole image perception has to change.

The only thing I can say is that many people that will buy a 2000$ bag to accompany them to their trip of self-discovery, will only make them discover they have a problem with cash in their pocket.

Apart from all I believe it is a very special clip and the music is really nice…it simply doesn’t match with the product. I am really missing how Louis Vuitton was just 8 years ago.
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Final thought: Holding my Louis Vuitton bag, I am just about to enter a canoe in order to cross the Amazon. I suddenly think I have nothing to do with Anacondas, Piranhas and Arapaimas, and that Scarlet Johanson is waiting for me for a coffee.
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Hace unas noches mientras veía la televisión, el monograma de Louis Vuitton apareció en la pantalla. Pensé que era imposible que esta marca estaba anunciando sus productos por televisión. Al principio pensé que es un anuncio de una aerolínea…luego pensé que es un anuncio de seguros de vida. Textos aparecían en la pantalla diciéndonos que la vida es un viaje. No un viaje en términos de vacaciones, sino en términos de descubrir a uno mismo. Por sorpresa, resultó ser un spot publicitario de Louis Vuitton. No me lo podía creer ya que es la primera vez esta marca de equipaje de lujo hace un spot publicitario. Lo primero que pensé no era si me gusto el anuncio o no. Pensé porque hace esto Louis Vuitton y cual es la razón detrás de todo. Pensándolo, me imagino que la razón es para atraer a las masas y a mercados nuevos como por ejemplo China. Esto será muy un dato muy Interesante al pensar que China es el país que mas copias de bolsos fabrica.

La pregunta es: ¿todavía Louis Vuitton se considera una marca de lujo? Y si este es el caso entonces ¿porque atraer a las masas?

Seguramente este anuncio hará sentir a los que compran Louis Vuitton mucho más sofisticados y espirituales. Por otro lado, los verdaderos viajantes pensaran que esto es una broma. Hoy en día, Louis Vuitton seguramente no es una experiencia de viaje como errase una vez. Para recuperar la imagen que la empresa tenia, la percepción hacia la marca tiene que cambiar.

La única cosa que puedo decir es que comprando un bolso de 2000$ para un viaje de descubrimiento personal, la única cosa que algunos descubrirán será que tienen problemas con el cash-flow.

Aparte de todo, creo que es un clip muy especial con una música preciosa…Simplemente el spot no pega con el producto. En cualquier caso, echo de menos a Louis Vuitton de hasta hace 8 años.

Una última nota: Con mi bolso de Louis Vuitton, estoy a punto de entrar en una canoa para cruzar el Amazonas. En este mismo instante pienso que no tengo nada que ver con Anacondas, Pirañas, y Arapaimas, y que Scarlet Johanson me esta esperando para tomar un café.

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5 comments:

  1. You are right. The spot is very nice, but has nothing to do with the product.

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  2. Tienes toda la razon. Si quieren atraer a las masas, pues entonces que dejen de llamarse una marca de lujo.

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  3. Thank you all for your comments - Gracias a todos por vuestros comentarios.

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  4. is there a petition to take this ad off television????
    i can't believe they have a long, slow 90 sec ad but can't wait 1 more to wait for the sound to fade out completely before ending the ad. so horribly sloppy and insulting to cinema.

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  5. Dear Fuzz,

    Thank you for your comment. I do share your opinion and I completely agree.

    Loulla

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